Aktualna pozycja geograficzna żaglowca

Plan rozmieszczenia kabin STS Kapitan Borchardt

K - Kabina załogi zawodowej
1 - Kabina załogi zawodowej
2 - Kabina trzyosobowa
3 - Kabina trzyosobowa
4 - Kabina trzyosobowa
5 - Kabina trzyosobowa
6 - Kabina trzyosobowa
7 - Kabina załogi zawodowej
8   - Kabina trzyosobowa
9   - Kabina trzyosobowa
10 - Kabina trzyosobowa
11 - Kabina trzyosobowa
12 - Kabina czteroosobowa
13 - Kabina załogi zawodowej

Historia żaglowca

1918
1923
1934
1939
-
1945
1945
1953
1976
1989
2011
2011

1918r.

W holenderskiej stoczni wybudowano oceaniczny żaglowy statek towarowy „Nora”.

1923r. 

Statek został sprzedany do Niemiec. Wkrótce zamontowano pierwszy silnik.

1934r.

Wskutek zderzenia na Tamizie z holenderskim motorowcem przybrzeżnym Pinguin, statek stracił swój oryginalny dziób kliprowy.

1939r. - 1945r.

Podczas II Wojny Światowej służył w Kriegsmarine jako statek szkoleniowy na Morzu Bałtyckim dla stacjonującej w Gdyni szkoły U-Bootów.

1945r.

W ramach niemieckiej akcji ewakuacyjnej na Bałtyku statek został odholowany do Travemunde. Po II wojnie światowej statek wrócił do Holandii.

1953r.

Statek został kupiony przez Szwedów. Służył jako jednostka handlowa.

1976r.

Statek znów wrócił pod banderę holenderską. Wtedy też rozpoczęto jego rewitalizację.

1989r.

Statek został przebudowany, jego portem macierzystym stał się Sztokholm. Pod banderą szwedzką nosił nazwą „Najaden”, był wykorzystywany do czarterowych rejsów pasażerskich na Bałtyku.

30 sierpnia 2011r.

W Nynashamn żaglowiec został przekazany polskim żeglarzom. Tego dnia rozpoczął się jego pierwszy rejs pod polską banderą.

8 października 2011r.

W Gdańsku odbył się chrzest statku, podczas którego nadano mu imię Kapitan Borchardt. Matką chrzestną została wiceminister infrastruktury Anna Wypych-Namiotko.

1918r.
1923r.
1934r.
1939r.
-
1945r.
1945r.
1953r.
1976r.
1989r.
2011r.
2011r.