Aktualna pozycja geograficzna żaglowca

Plan rozmieszczenia kabin STS Kapitan Borchardt

ship

Historia żaglowca

1918
1923
1934
1939
-
1945
1945
1953
1976
1989
2011
2011

1918r.

W holenderskiej stoczni wybudowano oceaniczny żaglowy statek towarowy „Nora”.

.

1923r.

Statek został sprzedany do Niemiec. Wkrótce zamontowano pierwszy silnik.

.

1934r.

Wskutek zderzenia na Tamizie z holenderskim motorowcem przybrzeżnym Pinguin, statek stracił swój oryginalny dziób kliprowy.

.

1939
-
1945r.

Podczas II Wojny Światowej służył w Kriegsmarine jako statek szkoleniowy na Morzu Bałtyckim dla stacjonującej w Gdyni szkoły U-Bootów.

.

1945r.

W ramach niemieckiej akcji ewakuacyjnej na Bałtyku statek został odholowany do Travemunde. Po II wojnie światowej statek wrócił do Holandii.

.

1953r.

Statek został kupiony przez Szwedów. Służył jako jednostka handlowa.

.

1976r.

Statek znów wrócił pod banderę holenderską. Wtedy też rozpoczęto jego rewitalizację.

.

1989r.

Statek został przebudowany, jego portem macierzystym stał się Sztokholm. Pod banderą szwedzką nosił nazwą „Najaden”, był wykorzystywany do czarterowych rejsów pasażerskich na Bałtyku.

.

2011r.

W Nynashamn żaglowiec został przekazany polskim żeglarzom. Tego dnia rozpoczął się jego pierwszy rejs pod polską banderą.

.

2011r.

W Gdańsku odbył się chrzest statku, podczas którego nadano mu imię Kapitan Borchardt. Matką chrzestną została wiceminister infrastruktury Anna Wypych-Namiotko.

.

1918r.
1923r.
1934r.
1939
-
1945r.
1945r.
1953r.
1976r.
1989r.
2011r.
2011r.

Baza wiedzy żeglarskiej - SZEKLA

Udostępniamy bazę wiedzy Szkoły żeglarskiej Szekla. Polecamy szczególnie tym, którzy zaczynają swoją przygodę z żeglarstwem.